środa, 13 września 2023

55 - Lecie Firmy "Tarel"

Wczoraj 12 września 2023 roku w Mościckim Centrum Kultury odbyła się uroczystość związana z 55 - leciem rozpoczęcia działalności Tarnowskich Zakładów Osprzętu Elektrycznego „Tarel” w Woli Rzędzińskiej, której założycielem i właścicielem jest Pan Józef Sztorc. 55 lat to kawał czasu i historii. Niemal to wszystko zostało opisane w wydanej autobiografii „Józef Sztorc – Moja Historia”. Pokaźna książka, w której zawarta została historia powstania Firmy, ale także genealogia rodziny, parafii, pracy czy życia. Dzisiaj dokonano niejako podsumowania tego okresu w towarzystwie wielu osób, którzy w znaczący, bądź mniej znaczący sposób przyczynili się do powstania i rozkwitu tego zakładu. 
 
W pewnym momencie swojego życia, osobiście (dosłownie) włożyłem cegiełkę w powstanie tej firmy. Jak to zwykle bywa przy takich okazjach, było wielu gości, polityków (nie koniecznie z mojej bajki), wiele przemówień, odznaczeń (niektóre trochę mnie zaskoczyły) i także sporo wazeliny (a może było to wszystko szczere?). Właściciel Firmy „Tarel” został uhonorowany przez Zarząd LKS Wolania Wola Rzędzińska pamiątkową koszulką, bo jak wiemy Pan Józef Sztorc był wieloletnim Prezesem Klubu. Wszyscy chyba jednak czekali na koniec tej oficjalnej części, bo czekało już na uczestników sporo pięknie wyglądającego jadła, którego niewątpliwym hitem były dwa pięknie upieczone dziki. Czy było to wszystko smaczne? Nie wiem, ale sądzę, że tak.
Gratulacje dla Pana Prezesa Józefa Sztorca z okazji tak pięknego Jubileuszu, bo prowadzić i rozwijać Firmę przez tak długi czas, to prawdziwe wyzwanie o czym zresztą mówiło wielu zacnych gości i trudno się z tym nie zgodzić.
 
Zaciekawił mnie obiekt oddany na Igrzyska Europejskie a raczej, to kiedy powstanie tam boisko do gry w piłkę nożną, bo jak na razie to można tam grać, ale w piłkę plażową. Teraz jak wiemy piłka jest po stronie Urzędu Miasta Tarnowa, bo właśnie miasto ma tego dokonać. Czy jednak zrealizuje to do czego się zobowiązało? Miałem i mam pewne wątpliwości.  Przed nami kolejny weekend i kolejne (mam nadzieję) piękne widowiska na naszych ligowych boiskach. Jeszcze nie wiem, jaki obiorę kierunek, ale na pewno trafię na jakieś ciekawe zawody. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz