czwartek, 28 maja 2020

Prezydent RP w Woli Rzędzińskiej


Na boisku ze sztuczną nawierzchnią w Woli Rzędzińskiej doszło do spotkania na najwyższym szczeblu. Pan Prezydent RP Andrzej Duda zaszczycił Gminę Tarnów swoją obecnością. Jak można było usłyszeć Pan Prezydent spotkał się tutaj z przedstawicielami samorządu, złożył im życzenia z okazji Dnia Samorządowca i miał wysłuchać ich trosk i problemów z jakimi muszą się borykać. Bez dwóch zdań to ważne wydarzenie, ale trudno było doszukać się jakiejkolwiek informacji na stronie internetowej UG Tarnów. Czyżby miało to być owiane aż taką tajemnicą? To okres wyborczy i chyba wielu mieszkańców chciałoby spotkać się z obecnym i prawdopodobnie przyszłym prezydentem. Można byłoby przygotować jakieś godniejsze powitanie z wyborcami, flagami, wiwatami, orkiestrą. Ja dowiedziałem się o tej wizycie trochę przez przypadek i nie odmówiłem sobie przyjemności choćby z daleka (z mostu) przyglądać się temu wydarzeniu.

Na obiekt (co zrozumiałe) mogły wejść tylko osoby wskazane przez organizatorów (a mogłem być niemal przy samym Prezydencie). Nie ukrywam, że miałbym wiele pytań do Pana Prezydenta na temat aktualnie panującej sytuacji w naszym kraju, ale także tych osobistych a dotyczących chociażby osób na których zaproszenie tutaj przyjechał. Dowiedziałem się przy okazji o wielkiej akcji sprzątania, koszenia, sadzenia, prostowania, malowania. Przypomniały mi się czasy jednostki wojskowej (lata 80) w której służyłem i panika dowódców, gdy przyjeżdżał jakiś Generał. No nic. Obiekt prezentował się (przynajmniej dla oka) całkiem przyzwoicie, więc chyba sukces. Gdyby jeszcze tylko nie to ponad godzinne spóźnienie Pana Prezydenta? 

Rzuca się w oczy jeszcze jeden aspekt takich wizyt. Pewnie, że taka osoba jak Prezydent RP musi być dobrze chroniona, bo niestety idiotów na świecie nie brakuje, ale mimo wszystko jak się patrzy, ile ochrony jest przy Panu Prezydencie, ile wszelkich innych służb to należy zadać pytanie. Ile to wszystko kosztuje i kto za to wszystko płaci? Na to akurat jest prosta odpowiedź. My wszyscy. 
 
Zastanawiałem się z jakimi to problemami muszą borykać się nasi dzielni samorządowcy? Co oni takiego robią i za czyje pieniądze? Dawno temu już o tym pisałem przy jakiejś okazji. Tak Rząd, Prezydent RP, Prezydenci Miast, Burmistrzowie, Wójtowie czy Sołtysi zarządzają funduszami, które całe społeczeństwo im przekazało a oni tylko i wyłącznie to dzielą. Robią to udolnie bądź nie. Poświęciłem trochę czasu i dokładniej przeanalizowałem gminne wydatki czy zarobki niektórych urzędników, w naszej Gminie Tarnów na przestrzeni kilku lat i według mnie wcale nie wygląda to tak kolorowo. Gmina jest mocno zadłużona. Zresztą większość jak nie wszystkie miasta i gminy są potężnie zadłużone i wciąż się zadłużają. Kto spłaci te długi? Samorządowcy? Ich rządy sprowadzają się głównie do podnoszenia opłat. 

Jeszcze troszeczkę o aktualnej sytuacji politycznej w Polsce i nie tylko. To wszystko co działo się kiedyś i nadal się dzieje w Sejmie, Senacie, Sądzie Najwyższym woła o pomstę do nieba. Przyszły mi na myśl słowa Hetmana Sobieskiego, kiedy rozmawiał z Wołodyjowskim w jednej ze scen „Jeszcze za tych czasów, kiedyśmy to w ogniu bywali, u Podhajec i przedtem na Ukrainie; kiedyśmy ledwie zdużać mogli przemocy nieprzyjacielskiej, a tu, w sercu ojczyzny, ubezpieczeni za naszymi plecami źli ludzie warcholili się, prywat własnych dochodząc- przychodziło mnie nieraz do głowy, że ta Rzeczpospolita zginąć musi. Zbytnio tu swawola nad ładem panuje, zbytnio dobro publiczne prywatnym sprawom ustępować zwykło... Tego nigdzie nie ma w takim stopniu...” Albo dialog Kmicica z Oleńką Billewiczówną w Potopie „Każdy sobie pan w naszej Rzeczypospolitej, kto jeno ma szablę w garści i lada jaką partię zebrać potrafi. Co mi uczynią? Kogo ja się tu boję? 

A u nas jak to wygląda? Co rusz jakiś oszołom powołuje byle jaką partyjkę i już pan. Władza, pieniądze, zaszczyty, immunitety. Iluż to warchołów piastuje ważne i mniej ważne stanowiska, stawiając przede wszystkim prywatę na pierwszym miejscu a nie dobro wspólne. Jako społeczeństwo mamy bez wątpienia wiele zalet, ale i wad nie brakuje. Zazdrość, zawiść, warcholstwo a umiejętność kombinowania jest już naszą specjalnością. Bądź tu mądry, uczciwy i rządź w takim kraju! Nie jest lekko. Gdy jeszcze do tego dołożymy to wszystko co dzieje się w UE, to zobaczymy obraz totalnej degrengolady i zdziczenia. Przeczytałem kiedyś w Internecie, że wielu mieszkańców Brukseli dzielnice w której znajdują się instytucje UE nazywa je „hałaśliwym gettem dla aroganckich, białych, przepłacanych, nieodprowadzających podatków biurokratów, których niespecjalnie interesuje kraj, w którym żyją”. Puenta może być tylko jedna. Baczniej zważajmy na kogo oddajemy swój głos w wyborach. To nasza jedyna nadzieja i szansa na normalność. Fotki robione (niestety) z bardzo daleka.

Dzisiaj dla nas ludzi sportu wielki dzień. Zarząd MZPN w Krakowie (35 osób) ostatecznie zdecyduje w sprawie rozgrywek. Gramy lub nie!     




 



 





6 komentarzy:

  1. Panie Henryku wie pan jak chroniony jest prezydent USA nie róbmy się dziadowskim państwem stać nas na to żeby Pan prezydent był dobrze chroniony i zabezpieczony już państwo Polskie pokazało dziesięć lat temu jak chronić pierwszą osobę w Państwie nie róbmy dziadostwa my go mamy chronić a on ma nas godnie reprezentować koniec i basta .

    OdpowiedzUsuń
  2. Trudno się nie zgodzić z małym tylko ale. Ile osób w naszym kraju ma ochronę, prywatną limuzynę z kierowcą? Ja nie wiem, ale może Pan to wie. Ilu polityków czy samorządowców w Wielkiej Brytanii dysponuje ochroną i służbową limuzyną z kierowcą? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Pan Prezydent nie jest zwykłą osobą bo pełni urząd prezydenta RP i nie jest samorządowcem samorządowcem to jest Pan Trzaskowski i też go wozi kierowca w limuzynie,może lepszej jak prezydent RP .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, a ilu jest w Polsce takich ważniaków, samorządowców? Czy to jest normalne? Dla mnie to patologia.

      Usuń
  4. Dla mnie to też patologia ktoś powinien pokazać im miejsce w szeregu tym śmiesznym psełdo prezydentom Warszawy Poznania Gdańska i innym.

    OdpowiedzUsuń
  5. Tylko kto tego dokona? Z tego co obserwuję to wnioskuję, że w niedługim czasie sołtysom będzie przysługiwał służbowy samochód a może i ochrona. To wszystko nie idzie w dobrym kierunku, ale jak już mówiłem na razie odpoczywam od tego bagna związanego z polityką.

    OdpowiedzUsuń