sobota, 7 września 2019

Z płyty boiska 273


Chciałem dzisiaj zobaczyć mecz Juniorów Starszych Wolani Wola Rzędzińska jako bezpośredniego zaplecza drużyny seniorów. Piszę chciałem, bo pilny telefon pozbawił mnie tej przyjemności. Tym bardziej, że ich dzisiejszy przeciwnik Trzciana 2000 to bardzo wymagający zespół. Jednak nawet te kilkanaście minut, które zobaczyłem pokazały, że to już naprawdę futbol na dobrym poziomie. Wolania prowadzi szkolenie w każdej klasie rozgrywkowej i o byt klubu raczej może być spokojna. Trzeba jednak dbać o tą młodzież i zapewnić im dobrych trenerów i warunki do prawidłowego rozwoju. Jestem przekonany, że trenerzy są a i warunki po oddaniu boiska ze sztuczną nawierzchnią będą jeszcze lepsze. Niestety, ale wielu z tych zawodników nie będzie miała możliwości gry w drużynie seniorów.

Ja jestem zwolennikiem systemu gry w wiejskich klubach na takim poziomie rozgrywek, aby grali w niej przede wszystkim wychowankowie klubu. Nie jestem fanem gry takich klubów w wyższych ligach głównie zawodnikami transferowanymi z innych klubów. Transfery są kosztowne, zawodnikom trzeba płacić a wielu wychowanków klubu przechodzi do innych a co chyba najbardziej istotne i szkodliwe wielu z nich w ogóle przestaje grać. Nie może się także zdarzyć sytuacja, w której zespół uzyskuje awans na przykład do Małopolskich rozgrywek a powiedzmy z przyczyn finansowych nie dopuszcza się ich do gry na tym poziomie. To niedopuszczalne i nieodpowiedzialne. Robi się takim postępowaniem krzywdę samym zawodnikom, ale i klubowi (w niedalekiej przyszłości). Gra na wyższym poziomie na tym etapie szkolenia i rozwoju przynosi bardzo wiele korzyści i chyba tego nikt nie będzie chciał kwestionować. Uważam, że Klub z Woli Rzędzińskiej stać na szkolenie dzieci i młodzieży na jeszcze wyższym poziomie. Przypominam w tym miejscu zwłaszcza trenerom, że szkolenie nie polega tylko na nauce gry, ale również na nauce szacunku do innych, dbania o mienie klubowe (i nie tylko), ład i porządek wokół siebie. Nie jest z tym najlepiej. Jutro przed seniorami niezwykle ważny mecz. Kolejna porażka postawi ich w bardzo trudnej sytuacji. Szkoda, że doszło dodatkowo do jakiejś fałszywej informacji o zmianie trenera. To nie wpływa korzystnie na cały zespół. Trzymamy kciuki.       
























    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz