sobota, 25 maja 2019

Dzień Hetmański w Tarnowie


Jak już wspomniałem w poprzednim wpisie w miniony weekend odbył się w Tarnowie II Dzień Hetmański, poświęcony Hetmanowi Janowi Tarnowskiemu. Świetna impreza. Ja przyglądałem się piknikowi historycznemu z udziałem grup rekonstrukcyjnych. Zapytałem jednego z rekonstruktorów, czy ktoś im w tym pomaga, bo to wszystko kosztuje mnóstwo pracy i pieniędzy? To co usłyszałem lekko mnie zdziwiło. Usłyszałem w odpowiedzi, że nie, ale co ciekawe, że oni wcale tej pomocy nie oczekują. To jest ich pasja i gdyby weszły w to jakieś pieniądze nic dobrego by z tego nie wyszło. Nic dodać, nic ująć. Wielki szacunek.

Gdy pojawiły się konie i jeźdźcy, pięknie ubrani w historyczne stroje wszystkie oczy były już skierowane tylko na nich. Rzeczywiście widok imponujący. Widać, że to świetnie zorganizowana grupa, która musi poświęcać sporo czasu na treningi. Były przemówienia i nagrody. Nie zabrakło i motywów politycznych, ale to już niemal chleb powszedni. Bardzo dobrze, że odbywają się takie imprezy. Uczą historii, pokazują Tarnów i jego bardzo stare i piękne tradycje.




























Brak komentarzy:

Prześlij komentarz