środa, 22 września 2021

LUKS Skrzyszów - TS Tuchovia

Wróciły trochę cieplejsze dni, więc tym przyjemniej wybrać się na mecz. Środowa kolejka, więc nie mam pewności czy zespoły wystawiły swoje najmocniejsze składy, ale tak czy tak zawsze warto takie mecze oglądać i wspierać zawodników. Gdy spojrzy się na ligową tabelę tarnowskiej Okręgówki można się lekko zdziwić a nawet zirytować, no bo co można sądzić o tych rozgrywkach, gdy widzi się wyniki 10:0, 8:2, gdy tabele zamyka Olimpia Wojnicz z zerowym dorobkiem punktowym po 8 kolejkach a GKS Gromnik lideruje z kompletem punktów. Czy Okręgówka schodzi na przysłowiowe „psy”? Czy nie najwyższy czas, aby coś w tym kierunku robić? Coraz trudniej jest zobaczyć zawody na naprawdę wysokim a nawet przyzwoitym poziomie. Dzisiaj miałem okazję zobaczyć w akcji zespoły Skrzyszowa oraz Tuchowa.  
 
TS Tuchovia znajdująca się na fali wznoszącej w poprzednim meczu niemal rozgromiła drużynę MLKS Dąbrovia Dąbrowa Tarnowska a będący w dołku LUKS Skrzyszów uległ zespołowi KS Rzuchowa. Nie ukrywam, że zwłaszcza chciałem zobaczyć zespół gości, których jeszcze nie miałem okazji obserwować. Jak wyglądało to dzisiaj? Co tu napisać? Gospodarze są nie tylko w dołku, ale w głębokim dole. Ich gra to jakaś masakra i trudno doprawdy pojąć, że jeszcze nie tak dawno ten zespół walczył o awans do IV ligi. Mam jednak nadzieję, że kryzys w końcu minie i zespół zacznie zdobywać punkty. Może to odbicie nastąpi już w najbliższym derbowym pojedynku? Drużynę gości ciężko jest mi ocenić po tym meczu oraz tym co zobaczyłem i chyba na tym poprzestanę według zasady, że zwycięskiej ekipy się nie ocenia a na pewno nie krytykuje. Gratuluję kolejnej wysokiej wygranej i tak trzymać. Do zobaczenia już na obiekcie w Tuchowie, tylko kiedy? Trochę się ten remont wlecze, oj wlecze. Z lekkim uśmiechem przeczytałem na jednym z portali, że w dzisiejszej kolejce klasy Okręgowej drużyny grały ofensywny futbol. Można i tak, ale mnie utwierdza to w przekonaniu, że konieczne są szybkie decyzje dotyczące reorganizacji rozgrywek na szczeblu klasy Okręgowej.


Takie tam…


Jak widzę rozszalał się Tarnowski Okręgowy Związek Piłki Nożnej. Od czasu wyboru nowych władz organizują już drugi Turniej dla Orlików i Żaków. 


MZPN w Krakowie zorganizował spęd trenerów, których zebrało się na stadionie przy Reymonta ponoć 900 (a nawet więcej)!!! Nie ma co liczba robi wrażenie, tylko czy te szkolenia przekładają się na pracę i wyniki w klubach?


Ciągle jeszcze jestem pod ogromnym wrażeniem ME w AMP FUTBOLU. To co ci zawodnicy potrafią, nie mieści się w głowie. Wielki, wielki szacunek. 
 
Polski Związek Piłki Nożnej zorientował się, że w rozgrywkach piłki dziecięcej wyniki nie są najważniejsze. 
 



























 

6 komentarzy:

  1. Pora pòźna więc dobry wieczòr Panie Henryku.
    Zastanawia mnie co Pan miał na myśli, pisząc że "okręgòwka" schodzi na "psy"? Przecież od nowego sezonu już wiadomo, że powstanie 5 liga i mocna 4 liga. Wciąż Pan przypomina o wyższości i przepaści pomiędzy okręgòwkami a 4 ligą, z czym się oczywiście zgadzam. Więc jeśli to wiemy, to po co dalej to drążyć? Kluby na tym szczeblu rozgrywkowym borykają się z wieloma problemami, finansowymi czy też sportowymi. Wbijanie szpili w Tuchovię zabrzmiało co najmniej ironicznie. Wiem, że Pana serce zawsze było blisko piłki, ale odrobina obiektywizmu nie zaszkodzi. Pozdrawiam i życzę zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam. Trochę mi smutno i przykro, bo ja pamiętam czasy, gdzie „A” – Klasa była na wyższym poziomie sportowym. Obecnie w Okręgówce naprawdę trudno o dobry mecz, ale najgorsze jest to, że wiele klubów do tej klasy absolutnie nie przygotowanych za wszelką cenę chce do niej awansować i stąd 10:0, 11:0…Od nowego sezonu będzie V Liga, ale co to zmieni na poziomie klas Okręgowych? Ma Pan rację, nie będę już drążył tego tematu. Jest jak jest i trzeba się z tego cieszyć. Pomimo wygranej zespołu z Tuchowa 5:0 nie mogłem z czystym sumieniem napisać, że ta gra była jakaś wybitna, zwłaszcza po pierwszej dramatycznie wyglądającej wręcz połowie. Przecierałem oczy ze zdumienia. Na pewno jest progres i ja będę się dalej przyglądał i szczerze kibicował. Tuchów zasługuje na klasowy zespół o czym wielokrotnie już mówiłem i pisałem. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Popieram reorganizację rozgrywek i utworzenie V ligi ale kompletnie nie rozumiem dlaczego nie reorganizuje się klasy okręgowej i nie tworzy jednej grupy Tarnów, Żabno, Brzesko Bochnia. Byłby wtedy taki awans z Okręgówki (działającej na 4 powiatach) do V ligi o większym zasięgu aż po 4 ligę jedna na całe województwo i to by mogło podnieśś poziom sportowy. Całkiem nie rozumiem tych dwóch grup klasy okręgowej co lepsi pojdą do 5 ligi a okregówka bedzie posiom tragiczny nie wspomnę o A klasach i B jezeli jeszcze się utrzymaja bo sie moze okazac, że w niektórych grupach bedzie 6 zespołów

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że wkrótce większość klubów pójdzie tym tokiem myślenia i sami o tym zdecydują nie czekając na odgórne decyzje, bo to ma sens. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałbym przypomnieć, że nie od 14 lat nie istnieje taki klub jak Skrzyszovia. Jest LUKS Skrzyszów.

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja pamietam czasy ze grajacy w okregowce Okocimski ( chyba 1991) w prawie tym samym skladzie awansowal do IV ligi ( krakow Nowy Sacz Tarnow ), za rok do III ligi i grajac tam dwa lata do II ligi. Tu juz kadra sie zmieniała znaczaco..
    Teraz Okregowka to totalne....

    OdpowiedzUsuń