sobota, 5 czerwca 2021

Na rowery!

Wreszcie mamy ciepło, więc można spokojnie rozpocząć sezon rowerowy. Na początek delikatnie tylko kilkanaście kilometrów po Wolańskich drogach. Przy okazji zaliczyłem myjnię i umyłem porządnie sprzęt po zimowej przerwie. Przejeżdżając obok jakiegokolwiek obiektu sportowego nie sposób abym nie zajechał i zobaczył co się wokół dzieje. Na sztucznej murawie niestety nic się nie dzieje, poza tym, że zarasta trawą. Sypie się ogrodzenie, parking to jedna wielka katastrofa a o innych rzeczach lepiej nie wspominać. To tyle, bo ktoś powie, że to jakiś odwet z mojej strony a ja powtórzę, że o tych wszystkich bublach mówiłem swoim przełożonym po tygodniu pracy, co raczej nie było przyjmowane z entuzjazmem.  
 
Obok powstaje nowy obiekt, czyli Hala Widowiskowo- Sportowa. Już mury rosną i z tego co zobaczyłem praca idzie pełną parą. Hala będzie miała wymiary 50x25 metrów. Zakończenie prac planowane jest na koniec 2022 roku a wartość inwestycji to 8 milionów zł. To podobno o 2 miliony mniej niż zakładano. Szczerze mówiąc ja boję się takich oszczędności, bo to są zazwyczaj oszczędności iluzoryczne. Kończy się to zwykle tak, że w trakcie dochodzą jeszcze inne koszty a użyte materiały nie są najwyższej jakości i to co miało być tańsze okazuje się o wiele droższe. Przykłady można by mnożyć bez końca i są one doskonale widoczne niemal w odległości rzutu beretem. Już widzę pewne mankamenty jak chociażby dach od strony szkoły, gdzie stworzy się duża niecka, w której będzie gromadziło się dużo wody i co gorsza śniegu. 
 
Wodę trzeba odprowadzić a zalegający i topniejący miesiącami śnieg wymaga doskonałych wręcz izolacji, docieplenia i szczelności. Może być problem także z dziennym doświetleniem hali, ale o tym wszystkim na pewno wiedzą fachowcy. Inwestycję wykonuje znana i z wielkimi tradycjami firma, więc można liczyć, że wszystko zostanie wykonane zgodnie ze sztuką budowlaną. Jakie będą rozwiązania wewnątrz jeszcze nie mam pojęcia, ale wiem, że tam są ważne nawet najmniejsze detale. Jednym głupim pociągnięciem można wszystko dokładnie spartolić. Przed nami kolejny weekend i kolejne mecze. Kilka zapowiada się naprawdę interesująco jak chociażby te w Szynwałdzie, Skrzyszowie, Woli Rzędzińskiej. Rower już sprawdzony i gotowy do drogi, ale dokąd się udamy?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz