wtorek, 14 lutego 2023

Dyletanctwo czy...

Jak obiecałem więcej uwagi poświęcam tym razem parkingowi na nowoczesnym obiekcie ze sztuczną nawierzchnią (a raczej czemuś co go tylko przypomina) w Woli Rzędzińskiej. Już w 2019 roku informowałem włodarzy gminy Tarnów, że parking ten wykonany na końcowym etapie z krat geoSystem nie spełni swojej roli, bo już wtedy widać było mnóstwo nierówności, nie mówiąc o trudnym jego utrzymaniu (koszenie, grabienie liści itp.).  
Jakież zdziwienie wzbudził we mnie fakt, gdy dowiedziałem się od kogoś z wykonawców, że na ten parking nie będą mogły wjeżdżać autokary ani inne ciężkie pojazdy. Tak do końca nie dawałem temu wiary, no bo na chłopski rozum myśląc, jak to możliwe, aby na parking nowego, nowoczesnego obiektu nie mogły wjechać autokary. Przyjadą zespoły z Wrocławia, Brzeska, Żabna i co miałyby zrobić z autokarami, zostawić gdzieś tam przy ulicy i na obiekt dojechać rowerami? Z tego co widzieliśmy przez te lata na parking normalnie bez przeszkód autobusy wjeżdżały. Jak ten parking wygląda każdy jego użytkownik doskonale wie, o ile nie ma problemu ze wzrokiem. Ja jakąś tam wadę mam, ale zupełnie nie przeszkadza mi to w zobaczeniu ogromnych już dziur a po opadach deszczu czy śniegu wypełnionych po same kostki wodą i błotem. Parking od dawna wymagał remontu o czym wielokrotnie już wspominałem zastanawiając się przy tym kto tego dokona. Odpowiedź nasuwa się sama, że to firma wykonująca w ramach gwarancji to sprawi, ale nic bardziej mylnego, bo jednak okazało się, że podobno w umowie zawarta jest jakaś klauzula, iż parking przeznaczony jest tylko dla samochodów osobowych. Wykonawca posiada dokumentację fotograficzną (nawet ze strony internetowej Urzędu Gminy) na której doskonale widać, że na parkingu stoją autokary, więc z gwarancji raczej nici. Umowy niestety nie widziałem, ale wolałbym, aby było inaczej a w takim przypadku z nieukrywaną radością każdego przeproszę.
 
Kto zatem wykona, jak mniemam bardzo kosztowny remont tego kolejnego gniota? Już o tym także pisałem. My wszyscy!!! Nie Pan Wójt, Rada Gminy czy Pani Dyrektor zarządzająca tym obiektem. Nawet gdy uda się jakimś cudem zdobyć na ten cel środki finansowe z Urzędu Marszałkowskiego, Wojewody czy nawet rządowe, to i tak będą to pieniądze społeczne. Czy kogoś interesuje, kto podpisuje takie umowy i czy ktoś poniesie tego konsekwencje? Mnie tak, więc być może kiedyś uda mi się dotrzeć do samego źródła i wnioski zaprezentować mieszkańcom. Z tego co widzę, nie inaczej jest w przypadku tego „cuda” przez przypadek nazywanego tężnią solankową w Woli Rzędzińskiej II (tej brzydszej jej części), ale i w tym przypadku postaram się o więcej szczegółów.

Już w 2019 roku nagrałem filmik, aby pokazać władzom Gminy, jak wygląda nie oddany jeszcze do użytku parking. Wnioski? Kto z nas pozwoliłby sobie, aby na własnej posesji ktoś wykonał taką tandetę i dostał jeszcze za to konkretną zapłatę. Chyba tylko ktoś niespełna rozumu, dlaczego więc pozwalamy na takie dziadostwo komuś, kogo wybieramy na wysokie stanowisko, obdarzamy zaufaniem i potem z tego nie rozliczamy. Chyba ciągle jeszcze pokutuje w nas te kilkadziesiąt lat życia w komunie. Tak nie może być i trzeba koniecznie pamiętać o tym zwłaszcza w tym roku wyborczym. Pan Wójt, Prezydent, Marszałek, Radny czy Poseł nie daje na to wszystko własnych środków, lecz nasze często w bólach zarobione pieniądze.
 
 


Tak prezentuje się parking dzisiaj.



4 komentarze:

  1. Panie Heniu, a jaka jest odpowiedź Władz gminy i osób na gorących krzesłach na taki stan rzeczy? Każdy kto miał możliwość korzystania z obiektu wie, że parking jest fatalny jak również budowa 2ch kolejnych szatni , o których była mowa( zrobimy rok po otwarciu ) chyba stanęła w miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dobre pytanie. Nie mam niestety wielu możliwości, aby to wszystko o czym piszę potwierdzić w 100%, ale jak już wspomniałem będę ubiegał się o status radnego w najbliższych wyborach i w razie powodzenia, wrócę nie tylko do tej, ale wielu innych spraw. Kiedyś były Senator i mój Szef zarazem powiedział, że jestem upierdliwy i coś w tym jest. Łatwo nie odpuszczam. Nie ukrywam, że częściej niż zwykle zaglądam na stronę internetową Urzędu Gminy Tarnów i to co widzę nie mogę inaczej nazwać jak komedią, bo jak inaczej nazwać te wszystkie uroczystości związane z oddaniem do użytku boiska, kawałka drogi, chodnika, świetlicy itd. Zwykle uczestniczy w tych uroczystościach Pan Wójt, Pan Marszałek, Pani Poseł, Proboszcz, Radni, Prezesi a zdarza się, że nawet i sam Prezydent RP. Mnóstwo przemówień, i najzwyklejszej w świecie wazeliny, a zakończone jest to wszystko niezłą wyżerką. Najważniejsze, że zawsze przy takiej okazji obecna jest część szczęśliwych i radosnych mieszkańców a w panującym wszechobecnym pijarze o to przecież chodzi. Henryk Świerczek

      Usuń
    2. Mam nadzieje, ze uzyska Pan mandat Radnego i bedzie interweniował w tych sprawach. Rozumiem ze jako Radny nie bedzie Pan uczestniczył w tym pijarze. Chyba ze punkt widzenia zmieni sie od punktu siedzenia.

      Usuń
    3. Rzeczywiście znamy wiele wydawałoby się wspaniałych osób, które po sukcesie w wyborach do Sejmu, Senatu a nawet Radnego diametralnie zmieniały swoje oblicze. Mam już swój wiek, spore doświadczenie życiowe a na rozgłosie mi nie zależy. Znam swoje miejsce w szyku i wiem, że świata nie zawojuję, ale wiem, że mogę jeszcze coś pożytecznego zrobić dla gminnej społeczności, a jak będzie? Niezawodny czas pokaże. Dziękuję serdecznie i pozdrawiam. Henryk Ś.

      Usuń