czwartek, 29 lipca 2021

Wolania - TAP Tarnów


Mecze sparingowe rozgrywa nie tylko drużyna seniorów Wolani Wola Rzędzińska, ale również zespoły młodzieżowe. Dzisiaj trafiłem na bardzo ciekawy pojedynek zespołu Trampkarzy, którzy za sparingpartnera mieli drużynę Tarnowskiej Akademii Piłkarskiej. Jak już wspomniałem było to bardzo interesujące spotkanie, w którym oba zespoły zagrały na dobrym poziomie. Kilku zawodników zrobiło na mnie spore wrażenie a zwłaszcza zawodnik gospodarzy grający z numerem 10. Zobaczyłem bardzo profesjonalnie przygotowaną rozgrzewkę ekipy gości z Tarnowa. Jeden z trenerów przygotowywał zespół do meczu, gdy drugi prowadził rozgrzewkę z bramkarzem. Trudno się doszukać takiego profesjonalnego podejścia w niejednym seniorskim zespole.
 

Zapadło dzisiaj w Krakowie wiele decyzji związanych z seniorskimi rozgrywkami. Uregulowano spadki i awanse, powołano Podokręg Piłki Nożnej w Krakowie, dokooptowano rezerwy Unii Tarnów do klasy Okręgowej. Jestem ciekawy co do za szczególne względy wzięły górę. Nie ukrywam, że trochę naiwnie łudziłem się, iż nowy Prezes skończy z takimi decyzjami załatwianymi przy „zielonym stoliku”. Zgodnie z regulaminem mogli przecież od razu przenieść ich do IV ligi a może nawet ogłosić od razu zwycięzcę. Dziadostwa ciąg dalszy, chociaż szczerze mówiąc, mnie to w żaden sposób nie dotyczy. Może nawet kluby klasy Okręgowej tak chciały i nie mają nic przeciwko? Przyjmuję to do wiadomości i tyle. Powtórzę tylko raz jeszcze, jak do tej decyzji ma się sytuacja związana z Wieczystą Kraków? To zespół, który od razy prezentował co najmniej III ligowy poziom i nikt nie dopatrzył się szczególnych względów…Miałem okazję chwilkę porozmawiać z trenerem IV ligowej Radłovii Radłów i usłyszałem, że przed rozgrywkami sytuacja kadrowa nie wygląda zbyt optymistycznie, ale podejmą walkę, chociaż  ma świadomość, że łatwo nie będzie. Szkoda, że trafili akurat na reorganizację, bo rzeczywiście o utrzymanie będzie bardzo, bardzo trudno.  



























 

6 komentarzy:

  1. Panie Henryku, chwileczkę. Możemy się spierać i mieć różny ogląd na dokopotowanie rezerwa Unii. Narzekać przede wszystkim ze zrobiono to za pięć dwunasta itp itd
    Ale w żadnym wypadku nie porównujmy tego z Wieczystą Kraków. Tam klub już istniał, jako pierwszy zespół, więc całkiem inna sytuacja. Musieli się piąć w górę sezon po sezonie. Tu jest sytuacja z rezerwami, więc mimo wszystko porównanie nie na miejscu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Piotrze. Zgoda, tylko jaki sportowy potencjał posiadała Wieczysta Kraków? Jaki sportowy sens było ich granie w "A" klasie? Czy to nie była nadzwyczajna okoliczność? Przecież i Pan i ja doskonale wiemy, że PZPN czy wojewódzkie związki mogą wszystko, więc porównanie wcale nie jest nie na miejscu. Mnie się tylko marzy normalność, uczciwość i sprawiedliwość. Czy to dużo, czy jestem naiwny?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie porównuje sytuacji Wieczystej i Unii dla mnie w ogóle to jest bez senus zgłaszanie rezerw od okr ale zobaczymy jak wyjdzie wg mnie powinni grac od B klasy ten przepis PZPN zezwalający klubom z centrali zgłaszanie rezerw do wyższej ligi to jakaś paranoja. Kiedyś tez była mowa o przyjęciu wieczystej do wyższej ligi i szczerze byłem przeciw temu. Ale jak później zobaczyłem ich wyniki zmieniłem zdanie. Kluby, które z nimi grały to przed meczami nie zakładały czy wygrają ale czy w meczu nie stracą więcej niż 10 bramek ich poziom a innych to była przepaść.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dokładnie o tym mówię. Po co tworzyć takie zapisy, które tylko i wyłącznie dają przyzwolenie działaczom na kombinacje i uznaniowość. Temu dam, tamtemu zabiorę...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nowy Rysiek wszystko może - cytat z regulaminu młodzieżowego: "W przypadku braku spadku z CLJ U-17 i awansie drużyny do CLJ U-17 istnieje możliwość przyznania tzw. „dzikiej karty”, a dokona tego Prezydium Zarządu MZPN po konsultacji z Wydziałem Szkolenia MZPN."

    OdpowiedzUsuń