niedziela, 26 kwietnia 2020

Rekonesans II


Kontynuując objazd piłkarskich boisk pojechałem do pobliskiej Gminy Skrzyszów. To Gmina, która z tego co mi wiadomo dba o swoje kluby. Odwiedziłem kolejno: Skrzyszów, Łękawicę, Szynwałd, Ładną oraz Pogórską Wolę. Przejechałem 50 km nie tracąc zbyt wiele pieniędzy (około 7 zł) zważywszy na znakomitą cenę gazu na stacjach benzynowych. Oby tak było już zawsze. Po kolei. Na obiekcie w Skrzyszowie rzeczywiście trwają prace modernizacyjne, ale nie będę ukrywał, że spodziewałem się większego rozmachu. Od kilku już lat słyszałem o projekcie na ogrodzenie obiektu, krytej trybunie czy boisku rezerwowym. Z doświadczenia życiowego wiem, że wszelkie prowizorki pozostają na dłużej. No nic, cieszmy się z tego co mamy. Murawa zadbana i chyba podlewana o czym świadczą rozciągnięte węże. To największy atut tego obiektu i bezwzględnie należy o to dbać.

W Łękawicy murawa nadal zielona i wygląda całkiem nieźle. Ciągle brak porządnych boksów dla zawodników rezerwowych, ale oświetlenie mają chyba lepsze niż to na nowym obiekcie w Woli Rzędzińskiej. Udałem się do Szynwałdu licząc na widok zadbanej i zielonej płyty boiska i taką też zastałem. Widać, że ktoś tam dba o murawę i obiekt. Kolejnym obiektem na mojej trasie był ten w Ładnej i tam spodziewałem się zastać to co w Szynwałdzie. To co zobaczyłem lekko mnie zdziwiło. To nie był widok, do którego już się przyzwyczaiłem. Sporo się tam jednak zmieniło. Wycięto las od strony boksów dla zawodników rezerwowych, prawdopodobnie pozyskano teren przyległy do obiektu, który będzie służył jako boisko rezerwowe. Być może to spowodowało, że murawa jest na dalszym miejscu. Oby tylko niezbyt długo. Ostatnim boiskiem było to w Pogórskiej Woli. Tam akurat nie liczyłem na to, że zobaczę zielony dywan, ale wszyscy znamy specyfikę tego terenu. Wokół las, który dodatkowo pochłania z murawy resztki wody a w dobie już obecnie panującej suszy trudno nawet myśleć o zielonej trawie a dokładniej w ogóle o trawie. Spotkałem tam zawodnika na treningu strzeleckim co pokazuje, że już najwyższy czas wyjść na boiska.  

Niestety, ale to co oznajmił Pan Marek Koźmiński (kandydat na Prezesa PZPN) nie napawa optymizmem. On raczej wykluczył możliwość dokończenia sezonu w rozgrywkach amatorskich od trzeciej ligi w dół. Jak powiedział „chcemy, aby ligi profesjonalne dograły sezon do końca, bo za nimi stoją pieniądze, biznes. Na zabawę w futbol amatorski przyjdzie jeszcze czas. Ten sezon w niższych ligach zostanie najprawdopodobniej anulowany. Tam wynik nie jest aż tak ważny, to jest bardziej zabawa. Z tym możemy poczekać”. 

„Zabawa w futbol amatorski”. Bardziej durnej wypowiedzi mógłbym spodziewać się tylko po polityku a tu proszę. Takie dyrdymały i głupoty opowiada ktoś kto chce reprezentować piłkarstwo w Polsce? Żałosne!!! 

                                                                      Skrzyszów




                                                                           Łękawica


                    
                                                                        Szynwałd




                                                                         Ładna




                                                                  Pogórska Wola






    
  

6 komentarzy:

  1. Witam niestety nie może być dużego rozmachu bo zawodnicy robią to sami po pracy :) pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  2. Tym większy szacunek i wzór dla innych. Nie można zostawić obiektów na pół roku nic na nich nie robiąc.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. W nawiązaniu do Pańskich słów o cenach na stacjach benzynowych. 55% ceny paliwa to podatki! To podatki są główną przyczyną tego, że paliwo na stacjach benzynowych jest tak drogie.
    W 2011 r. Jarosław Kaczyński mówił tak: "Ponad połowa ceny benzyny to podatki. Rząd może je zmniejszyć. Ja obniżyłbym akcyzę, przez co spadłyby ceny benzyny, ale do tego trzeba odwagi i odpowiedzialności".
    Ugrupowanie Pana Kaczyńskiego rządzi w Polsce już niepodzielnie od 2015 roku. W tym czasie PiS nie obniżył żadnego z podatków nałożonego na paliwa (podatek akcyzowy, VAT, opłata paliwowa), a nawet dołożył kolejne opodatkowanie (tzw. opłata emisyjna). Benzyna tanieje, bo cena ropy leci na łeb na szyję. Cała tajemnica.
    Aż przypomina mi się dowcip, że nawet gdyby ropa na świecie była po 0$ to i tak Polacy musieli by płacić za nią po 3zł, bo ponad połowę ceny paliwa w litrze stanowią różnorakie podatki.
    Michał Kołton

    OdpowiedzUsuń
  4. Panie Michale. Pewnie w tym sporo racji, ale co ja mogę. Cieszę się z tego co jest i tyle. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry Panie Cheniu, Witam serdecznie, cieszę się że Pan odwiedził klub,Ks Lekawica B klase, Klub na najniższym poziomie B klasy nie postydzi się z niektórymi A klasy Okregowki itd, że nie ma wody ciepłej i szatni z wymogiem rozgrywek, Zapraszam Pana na pierwszy mecz do Łękawicy na Jesień to Pan Oceni jak kluby działają,,Pozdrawiam,,

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie. W to akurat jestem wstanie uwierzyć. Wiem jak to wyglądało a jak jest obecnie i jak może być w niedalekiej przyszłości. Na jakiś mecz, gdy to wszystko ruszy oczywiście przyjadę. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń