poniedziałek, 5 kwietnia 2021

Aeracja murawy

Wracając z meczu kobiet Tarnovia Tarnów – Czwórka Radom, wstąpiłem na obiekt Wolani Wola Rzędzińska, bo zauważyłem, że tam się coś ciekawego dzieje. Na miejscu dowiedziałem się, że to coroczna operacja, która nazywa się aeracja otworowa i piaskowanie płyty boiska. To zabieg poprawiający przepuszczalność podłoża, dzięki czemu gleba lepiej gromadzi wodę i zapobiega tworzeniu się kałuż na powierzchni murawy, rozluźnia wierzchnią warstwę ziemi i otwiera dostęp dla wody i powietrza do układu korzennego trawnika. Nie widziałem niestety rozsypywania piasku. Nie znam się na tym, ale praca wyglądała bardzo profesjonalnie i solidnie. Jak się okazuje dbanie o murawę to nie tylko koszenie, nawożenie czy podlewanie. Aby osiągnąć taki końcowy efekt jaki możemy zobaczyć w Woli Rzędzińskiej potrzeba wiele wysiłku, pracy i niestety pieniędzy, ale nie da się inaczej, gdy chce się mieć taką murawę. 




 

 

2 komentarze:

  1. Wolania w ostatnich dekadach słynie z dobrze utrzymanej płyty boiska. Z pewnością jest to łatwiejsze kiedy otrzymuje się z gminy roczną dotację na działalność na poziomie 176.000. Inne kluby w gminie Tarnów to już znacznie mniejsze kwoty: Koszyce Wielkie 52.000; Koszyce Małe 46 000; Zbylitowska Góra 45.000; Zgłobice 35.000; Radlna 31.000; Tarnowiec 29.000; Wałki 28.000; Biała 24.000.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co do wspierania finansowego klubów sportowych przez samorządy mam zdanie niezmienne. To wszystko jest zdecydowanie za mało a co jeszcze ważniejsze niewspółmierne do innych wydatków jakie ponoszą samorządy, ale o tym szerzej wkrótce. Nie wnikam w to, ile ma Wolania, ile Koszyce a ile Zbylitowska Góra. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń