piątek, 12 lipca 2019

Zwiedzajmy okolice


Korzystając z pięknej pogody i jeszcze wolnego czasu wsiadłem na rower i pojechałem zwiedzać okolice. Zajechałem do Zalasowej a konkretniej do indiańskiej wioski. Już dawno chciałem tam pojechać, ale jakoś nie było okazji. Wioska nazywa się „Fort Wapiti” i leży na malowniczo położonej górze, skąd rozpościerają się ładne widoki na pobliskie tereny. Poczekałem na zorganizowaną grupę dzieci i wraz z nią wysłuchałem opowieści o życiu Indian. Opowieści snuł właściciel a zarazem pasjonat kultury indiańskiej. Można się dowiedzieć, jak żyli, czym się zajmowali, jak polowali, jak się ubierali itp.

Dla mnie bardzo ciekawym był fakt, że wszystkie eksponaty zebrane w ciągu 20 lat (jak powiedział właściciel) są autentyczne. Nabywał je bądź otrzymywał jako podarunek od samych Indian będąc w USA bądź Kanadzie jak i z wielu innych miejsc. Są tam przedmioty jakie używali Siuksowie, Apacze, Czejeni…Gorąco zachęcam do odwiedzenia tego miejsca. Kto nie fascynował się losami  Winnetou i Old Firehanda? 


















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz