wtorek, 27 lutego 2024

Stara Lubovna - Wola Rzędzińska

Minioną sobotę spędziłem wraz z drużyną LKS Wolania Wola Rzędzińska w Starej Lubovni, gdzie doszło do sparingowego meczu z miejscowym zespołem Redfox FC Stara Lubovna. To zespół grający na poziomie III Ligi, więc zapowiadał się bardzo ciekawy i korzystny dla obu stron pojedynek. Śmiało mogę powiedzieć, że był to bardzo, bardzo ciekawy mecz, który oglądało się z wielką przyjemnością. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie nasza drużyna, która nie tylko grała jak równy z równym, ale szczerze mówiąc była zespołem lepszym i powinna ten mecz rozstrzygnąć na swoją korzyść. 
Po bardzo dobrej grze utrzymywał się wynik 2:1 dla zawodników z Woli Rzędzińskiej, by po chwilowym rozluźnieniu już w doliczonym czasie zrobiło się 2:3, ale to już wyjaśnią sobie sami zawodnicy wraz z trenerem na pomeczowej analizie. Ja jako kibic jestem bardzo, bardzo zadowolony. Gospodarze dysponują boiskiem z przyzwoitą naturalną murawą, mają także do dyspozycji pełnowymiarowe boisko ze sztuczną nawierzchnią, dobre zaplecze. Mogę jeszcze dodać, że działacze to niezwykle sympatyczni, pomocni i otwarci ludzie. Bardzo dziękujemy za serdeczne przyjęcie i gościnę. Już za tydzień rozpoczynają swoje rozgrywki, więc życzymy im samych sukcesów a najlepiej uzyskania awansu.

Wielu z nas wie, że Stara Lubovna kojarzy się zwłaszcza z zamkiem, który powstał na przełomie XIII i XIV wieku, a pierwsze pisemne wzmianki o nim pochodzą z 1311 roku. Powstał on jako strażnica szlaku handlowego do Polski. Stara Lubovna, to 16 - tysięczne miasteczko, które bardzo mi się spodobało. Piękny zadbany Rynek i wiele innych miejsc wokół niego, naprawdę dużo atrakcji jak właśnie zamek, skansen, muzeum wojska, jest hala sportowa, basen i kawiarnie ze świetnym piwem. Osobiście delektowałem się tym trunkiem (naturalnie z umiarem) w Pension Kolkaren. Jeszcze słówko o tym zacnym trunku. Większość z czytelników pewnie wie, ale mnie zaskakują takie informacje jak ta, że na Słowacji nie ma żadnego problemu ze sprzedażą piwa a nawet mocniejszych trunków na obiekcie sportowym. Tamte kluby między innymi tak zarabiają na swoje utrzymanie, bo z miejskiej kasy nie otrzymują zbyt wiele. Z tego co widziałem sądzę, że Stara Lubovna to bardzo dobre miejsce na obóz. Filmik na Facebooku. Zapraszam.  
 






















 

2 komentarze:

  1. Panie Henryku jakie prognozy przed zbliżającym się sezonem?

    OdpowiedzUsuń
  2. Panie Robercie, na razie mam inne sprawy na głowie, ale wkrótce zajmę się piłką. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń