czwartek, 19 maja 2022

Skrzyszów - Szynwałd

W Gminie Skrzyszów rządzi Skrzyszów, także piłką nożną. Zawodnicy ze Skrzyszowa udowodnili to na boisku pokonując swojego lokalnego rywala ze Szynwałdu 1:0. Bez kozery mogę powiedzieć, że było to bardzo dobre i stojące na niezłym poziomie widowisko. Chyba po raz pierwszy mogłem cały mecz poświęcić na oglądanie, bo na mecz przyjechałem bez aparatu. Korzystając z pięknej pogody a przy tym dla własnego zdrowia i oszczędności (ceny paliwa?) przesiadłem się na rower. Całą uwagę mogłem poświęcić temu wszystkiemu co działo się na boisku i poza nim a działo się sporo. Jak na mecz rozgrywany w środku tygodnia zjawiło się sporo kibiców (ja dawno ich aż tylu tutaj nie widziałem) i na pewno ta liczna grupa nie mogła się nudzić, bo mecz był szybki z mnóstwem okazji do strzelenia goli, z wieloma efektownymi paradami bramkarzy a co najważniejsze rozgrywany w sportowej atmosferze.  
 
Co się tyczy bramkarzy, to zwłaszcza golkiper zespołu Szynwałdu stanął na wysokości zadania i był bardzo pewnym punktem zespołu a miałem co do tego pewne wątpliwości. Nie ukrywam, że stawiałem na drużynę Szynwałdu w tym pojedynku, ale specjalnej tragedii z faktu, że nie sprawdziły się moje przewidywania, nie czynię. Gratuluję obu zespołom sportowej rywalizacji a dodatkowo ekipie Skrzyszowa za cenne zwycięstwo. Do tego dobrego widowiska dostosowali się także sędziowie prowadząc te zawody na wysokim poziomie. Nie można nie wspomnieć o pięknej murawie boiska, która i w tym przypadku króluje w Gminie Skrzyszów i chyba nie tylko na tym terenie. Brakuje jednak małej, zadaszonej, profesjonalnej trybuny i jak widać nic się w tym temacie nie dzieje. 
 
Szkoda także tego terenu pomiędzy szatniami a murawą, który pokrywają chwasty i trawsko a na którym powinno być boisko ze sztuczną nawierzchnią. Byłby to wtedy piękny i całoroczny obiekt, z którego mogłoby korzystać mnóstwo dzieciaków ze szkół i klubów. Powtórzę po raz kolejny, że pieniądze zainwestowane w sport i jego infrastrukturę nigdy nie będą pieniędzmi zmarnowanymi. Samorządy powinny robić dosłownie wszystko co tylko możliwe, aby odciągnąć dzieci i młodzież od telefonów, komputerów i niestety alkoholu, po który sięgają coraz młodsi, co w niedalekiej przyszłości musi skończyć się katastrofą dla nich samych jak i całego społeczeństwa.



Jadąc do Skrzyszowa przez chwilę obserwowałem trening kobiet MKS Tarnovi Tarnów przed bardzo ważnym meczem w Szczecinie. Czy zawodniczki z Tarnowa są w stanie wygrać? Oby. Trzymamy kciuki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz