czwartek, 2 stycznia 2020

I po TOZPN !


I tak oto Stowarzyszenie z 50 – letnią tradycją, przestaje istnieć. Decyzją Zarządu MZPN w Krakowie, TOZPN w Tarnowie został wykluczony ze struktur MZPN w Krakowie. Czy to zgodne ze Statutem? Gdyby nawet, to dla Krakowa nie ma to najmniejszego znaczenia. Oni sami tworzą sobie prawo i sami je interpretują. Aż trudno uwierzyć, że jeszcze nie tak dawno TOZPN w Tarnowie zawiadywał rozgrywkami na terenie całego również byłego już województwa tarnowskiego. Zrzeszonych w TOZPN było 180 klubów sportowych w tym setki drużyn młodzieżowych, setki sędziów piłkarskich, trenerów, działaczy oraz tysiące zawodników. Doskonale pamiętam jeszcze czasy, w których pod naszą jurysdykcją był Podokręg Dębica z Igloopolem, Wisłoką, Rzemieślnikiem na czele.


 
Nagle zaczęły im przeszkadzać OZPN-y, ale już degrengolada naszych zespołów na arenie europejskiej, czy ich ogromne zadłużenia finansowe już nie. Wzięli się za naprawę piłki amatorskiej. Gdyby zlikwidowali wojewódzkie Związki, OZPN-y, Podokręgi i utworzyli kilkadziesiąt równorzędnych Delegatur PZPN-u, bez tej armii prezesów, zarządów, wydziałów i komisji byłbym za. To co robią to tylko zabawa, półśrodki, z których zupełnie nic dla dobra piłki nie wynika. Cała władza i kasa (ogromna) zostaje w wojewódzkich związkach a tam sprytni i przebiegli Panowie bazują na naiwnych działaczach, którzy poświęcają swój czas, pieniądze, zdrowie i trzymają jeszcze jakoś te amatorskie rozgrywki w kupie. Wystarczy, aby ci autentyczni pasjonaci zaczęli się wreszcie trochę szanować i doceniać swoją pracę a pierdyknie to wszystko w jednym momencie.


Przypominam naszym działaczom, że od lipca 2019 roku funkcjonują w całkowicie nowym tworze powołanym przez MZPN w Krakowie korzystając nadal z lokalu czy sprzętu, który do nich nie należy. Wynika to bezpośrednio z uzasadnienia uchwały nr 46/Z/2019 z dn. 17.12.2019 roku dotyczącej wykluczenia TOZPN w Tarnowie ze struktur MZPN w Krakowie. Czytamy tam między innymi: „Zarząd Małopolskiego Związku Piłki Nożnej skorzystał ze swojego statutowego uprawnienia wyrażonego w paragrafie 6 Statutu i powołał na nowe struktury, którym powierzył prowadzenie rozgrywek -Podokręg Piłki Nożnej w Tarnowie, którego zakres terytorialny i powierzone zadania odpowiadają w całości właściwości funkcjonalnej i właściwości miejscowej OZPN Tarnów. Tym samym realizacja zadań związku przez OZPN Tarnów stała się niemożliwa”. Przypominam i z całą mocą podkreślam „Powołał nowe struktury”. Mam nadzieję, że przyjdzie się osobom odpowiedzialnym za ewidentne zaniechania z tego wszystkiego rozliczyć. Tam, gdzie cudza własność i pieniądze nie może być mowy o partyzantce czy marnotrawstwie.
   
Przed Wami kolejne wybory. Nie róbcie nic a nadal Waszym Szefem zostanie niezastąpiony i wieczny Prezes. Gdybym był "osłem", to wierzyłbym, że oni kiedykolwiek chcieli dobra całego małopolskiego Związku, ale jestem człowiekiem myślącym i posiadającym własny rozum, z którego potrafię korzystać. Tylko ci, co mogą czerpać jakiekolwiek korzyści, będą na nich obstawiać. Normalni ludzie, wybraliby takich którzy, potrafią się z innymi dzielić, nie tylko brać, poniżać i traktować, jak niewolników i głupców. Nie bez znaczenia pozostaje fakt, że ludzie z 8 z przodu z najlepszymi nawet wynikami badań nie są już jastrzębiami. Tak mogą myśleć tylko wybitni egoiści. Jest jeszcze druga strona medalu. Gdy nie wiadomo o co chodzi to chodzi o pieniądze. Tam funkcjonuje tak atrakcyjna kasa, że żal jej nadal nie przygarniać. Jeszcze ta zimna wódeczka, wykwintne przekąski serwowane choćby w Niecieczy. Jedno jest pewne. Bez walki stołków, do których się przyspawali nie oddadzą. 
 
Najważniejsze pytanie. Czy Klubom Sportowym po tych zmianach funkcjonuje się dużo lepiej, o czym je zapewniano?   

9 komentarzy:

  1. To dla Pana osobisty sukces czy porażka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail. com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

      Usuń
  2. Gdyby w tym wszystkim chodziło tylko o mnie byłaby to naturalnie porażka, ale ja w tym wszystkim jestem najmniej ważny. Na Niższe Ligi TOZPN można przeczytać komentarz Pana Dawida, który uważa, że to dobra decyzja. Zadałem pytanie, czy kluby coś na tej zmianie zyskały? Zadam drugie, komu potrzebne są wojewódzkie Związki? Proszę mi wierzyć, że w obecnym czasie taka nazwijmy ją Delegatura PZPN w Tarnowie doskonale poradziłaby sobie z prowadzeniem rozgrywek na terenie powiatu tarnowskiego, brzeskiego, bocheńskiego i dąbrowskiego. Proszę zapytać o to Prezesa Mirka z Brzeska czy Janka z Bochni. Bez wahania to potwierdzą. W dobie Internetu czy ekstranetu można to zrobić bez większego trudu. Zarządzanie byłoby bezpośrednio z Warszawy, bez żadnych pośredników. To kluczowe w równym i uczciwym traktowaniu oraz równym i sprawiedliwym rozwoju piłki nożnej w terenie. Co równie ważne, bez kilkunastu czy kilkudziesięcioosobowych Zarządów, prezesów itd. W Podokręgach, klubach ludzie pracują za grosze lub za darmo i dzięki temu to wszystko jakoś trzyma się kupy. Jest jeszcze takie coś jak odpowiedzialność za swoje słowa. Brzmią mi w uszach słowa o potrzebie funkcjonowania OZPN-ów ich zasługach, tradycji i historii. Brzmią mi w uszach słowa, "że dopóki ja jestem OZPN-y będą istnieć", a gdy na posiedzeniu Zarządu PZPN dochodzi do głosowania o likwidacji podnosi rękę za ich unicestwieniem. Fałsz i obłuda cechują zbyt wielu ludzi mających ogromny wpływ na nasze życie. Prawda jest taka, że te „powiatowo – buraczane” rozgrywki tak naprawdę Warszawy ani Krakowa zupełnie nie obchodzą. Gdy Samorządy się w tym wszystkim połapią i obetną jeszcze i tak już niskie dotacje piłka amatorska przestanie istnieć. Czy to moja porażka? Jako jeden z niewielu mogę chodzić z podniesioną głową. Dziękuję i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dlatego szanowni Panowie po trzech kadencjach prowadzenia klubu wycierając klamki w firmach gminie i innych instytucjach prosząc o jakiekolwiek pieniądze dla klubu, a działacze z OZPN i MZPN się bujają za te pieniądze i nadstawiają piersi do medali,a ja mam zapi...... ć w każą sobotę i niedzielę. Tak więc ci wilcy działacze skutecznie wyleczyli mie z piłki nożnej do tego stopnia że nawet żadnych meczy nie oglądam choć kiedyś jeden dzień bez piłki był dniem straconym.Dlatego dobrze wam radze panowie w tych małych klubach zastanówcie się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Trudno się z tym nie zgodzić. Ja postąpiłbym zupełnie tak samo. Ileż można z siebie tylko dawać? Jak długo można się dawać oszukiwać i wyzyskiwać? Dlatego już nie raz pisałem, że szczerze podziwiam tych działaczy, którzy poświęcają tyle swojego czasu i także pieniędzy, aby jakiś tarnowski, krakowski czy warszawski działacz chwalił się, ile to on ma klubów i jak jest wielki i ważny. O turniejach typu „z podwórka na stadion” o „puchar prezesa” i mnóstwa innych tylko wspominając. Armia ludzi zapierdziela w klubach, gminach, powiatach, aby na końcu garstka cwaniaków spotkała się na Stadionie Narodowym i odtrąbiła ogromny sukces. Kraków ma na koncie pewnie kilka milionów, Warszawa jak mogliśmy usłyszeć ponad 240 milionów. Co z tego mają ci z tych „powiatowo- buraczanych” rozgrywek? Takich "skutecznie wyleczonych z piłki nożnej" jest więcej. Osobiście znak kilku, którzy powiedzieli "dosyć".

    OdpowiedzUsuń
  5. Przeciez to proste, zakłada sie stowarzyszenie Lige i gra sie na swoim podworku...przeciez i tak nikt nie awanasuje powyzej 4 ligi, widc po barażach. Wczesniej to czy pozniej beda ligi prywatne...jak to funkcjonuje za Oceanem. wszystcy sa stowarzyszenii z USSF..a graja w swoich ligach. Po co komu ten OZPN ?? Kluby maja kasę z Gminy i wystarczy ze 2 Wojtow powie dam kase jak gracie miedzy soba..plus jakis sponsor. Funkcjonuje Futsal...da sie??? Bawilem sie w OZPN , bawilem sie w ligach prywatnych itd..Mozna Panowie! Do dzieła. Trzeba tylko wymienic pokolenie...Dobra prywatna Okregowka pod Tarnowem..to by było cos...juz kiedys chłopi z Galicji pokazali jak obalic Pańszczyzne, czy Witos pokazał jak bronic Polski przed Bolszewikiem..( a nie Piłsuski, fakty ) to teraz moze wreszcie cos sie tu bedzie dzało w sporcie...kto da przykład? Mysle ze jest kilka klubów zdolnych to zrobic !! Powodzenia ! Ida nowe czasy ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc nie wiem, jak to wygląda za Oceanem, ale rzeczywiście coś w tym jest. Te nasze amatorskie rozgrywki są rozdmuchane. „Wielka piłka”. Licencje dla klubów, trenerów, sędziowie, mnóstwo wymogów. Samorządy łożą na to wszystko mnóstwo pieniędzy. Napisał Pan „idą nowe czasy”. Ja powiem tak, oby! Pozdrawiam.

      Usuń
  6. Dr Аgbazara-świetny człowiek, ten lekarz pomoże mi odzyskać mojego kochanka Jenny Williams, który zerwał ze mną 2 lata temu z jego potężnym zaklęciem, i dzisiaj wróciła do mnie, więc jeśli potrzebujesz pomocy, skontaktuj się z nim przez e-mail: ( agbazara@gmail. com ) lub zadzwoń / WhatsApp +2348104102662. I rozwiąż swój problem jak ja.

    OdpowiedzUsuń
  7. Szukasz sposobu na przywrócenie zerwanego związku? Jeśli tak, pomoc przyszła na twoją drogę Dostałem online zeznanie o dr Obodo, jak pomógł komuś odzyskać swoją byłą żonę i skontaktowałem się z nim również w celu uzyskania pomocy, jestem bardzo szczęśliwy, że teraz mój mąż wrócił do mnie z tak dużą ilością miłość i szczęście z pomocą dr Obodo jeśli potrzebujesz pomocy w odzyskaniu swojego byłego lub w naprawieniu związku, możesz się z nim skontaktować on pomoże ci tak samo, jak pomógł mi przywrócić mojego męża po 1 roku separacji skontaktuj się z nim dzisiaj i bądź szczęśliwy w swoim związku, możesz wysłać mu e-mail o pomoc. templeofanswer@hotmail.co.uk Zadzwoń lub WhatsApp + 2348155425481

    OdpowiedzUsuń